Integratiedag

Amaai, de titel klinkt zwaarder dan het was … 

Vandaag begint mijn weekje paasvakantie en die heb ik ingezet met een uitstap met Lies. We waren bff’s voor dat woord werd uitgevonden, verloren mekaar 20 jaar uit het oog, en vonden elkaar terug op Facebook. En nu is het nog steeds zoals 25 jaar geleden, giechelen, lachen, maar ook onze serieuze momenten ! Onze levens zijn helemaal verschillend en vandaag gingen we op stap naar Vilvoorde. Eerst ging ik mee op zoek naar cursusmateriaal voor haar lessen Nederlands voor anderstaligen, een voor mij onbekende wereld en ik leerde veel bij over niveau B1, lespakket 2.4, mondelinge en schriftelijke vaardigheden 😃

Een lunchke kan natuurlijk niet ontbreken en we stapten De Met binnen, een zeer aangename verrassing !! Lies volgt nu het fodmap dieet en de kok heeft helemaal op maat gekookt, en kwam vakkundig uitleg geven én vragen, een man met passie voor zijn vak, mooi mooi !

Na ons intermezzo gingen we op zoek naar Bazaar Trendlab, alweer een zeer aangename verrassing waar Lies kennis maakte met belegskes, French terry en ne Julia, een nieuwe wereld die voor haar open ging. Ik ging alleen een stukje witte tricot kopen, maar helaas, mislukt 😂 Eindelijk een stofje gevonden voor mijn Elskan Dress, ik kan niet wachten om eraan te beginnen ! Alvast een sneak peak van het stofje:


We vertrekken maandag op vakantie, maar ik hoop nog stillekes het kleed klaar te krijgen om mee te nemen ….

Lies werd wel verliefd op de Oogjes van Bambiblauw, wie weet volgt er wel een Julia uit !

Oh ja, we kochten ook nog prachtige oorbellen bij Renée, die gaan gewoon zalig passen bij het kleed !

Dan nog giechelend terug naar de auto, met al onze dozen en cursussen, en paraplu’s, een heerlijke afluiter van een leerrijke integratiedag 😃

Bedankt Lies en wordt vervolgd …

Geef een reactie

